štvrtok 27. marca 2014

Patchworková taška

Pri upratovaní spálne som narazila na patchworkovú tašku, ktorú som ušila už dávnejšie. Vytiahla som ten poklad na svetlo a spomínala.....
Musím sa teraz smiať, ako som spájala štvorce, netušiac, že švíky sa musia zažehliť spolu nabok. Ja som ich pekne rozžehľovala na stred a potom som sa mordovala s presným napasovaním. Celé sa mi to posúvalo, musela som veľa prerábať a párať a bola som taká najedovaná, že som na zošívanie štvorcov celkom zanevrela. Ten patchwork musí byť strašná drina a pri jeho šití sa všetci strašne narobia, to bol môj záver.....


Tašku som začala šiť, keď mal môj Adamko asi rok, lebo sme chodili veľa von a ku kočíku taška nebola. Dokončila som ju, keď sme už kočík dávno nepotrebovali...... Ale je perfektná v lete na kúpalisko, aj keď nie je taká letno-pestrá, skôr chladivá.....


Vo vnútri je vrecko na zips a veľa priehadiek pôvodne na fľašu, plienky a iné detské dôležitosti, čo sa teraz ukázalo ako dobrý nápad, lebo plienky už síce nenosíme, ale neporiadok v taške je teraz organizovaný...


Zmestí sa nám tam dokonca aj malý vankúšik, čo sa na kúpalisku hodí nielen malému spáčovi, ale aj jeho mame...


Takže vôbec nevadí, že kočík už nemáme, veľká "babytaška" nám príde stále vhod.
No a k tomu patchworku.....
Oveľa, oveľa neskôr, som videla video, kde jedna pani ukazovala ako sa zažehľujú švíky na štvorcoch  a vysvetľovala, že patchwork je vlastne tak trochu zábava a hlavne radosť a vtedy ma osvietilo!!!! Okamžite ma to nadchlo a skúsila som ušiť košík na pletenie, ktorý ste videli v staršom príspevku. Teraz sa chystám na svoju prvú deku, predná strana je už hotová, ale bojím sa toho prešívania, mám len vatelín a ten sa dosť posúva, najradšej by som tam niečo nažehlila, aby to držalo, ani sa nepohlo a bolo by...smiech. No uvidíme, napíšem nabudúce, ako to dopadlo.

Pekný zvyšok týždňa prajem,

                                                Ľubi

3 komentáre:

  1. Wau Ľubi,taška je parádna si ty ale šikovnica,na také niečo ja ešte nemám dosť odšité musím sa viac snažiť.Možno raz to skúsim vyzerá to veľmi zložito.
    No klobúk dole pred tebou, obdivujem každého kto také niečo dokáže ušiť.
    Už sa teším na deku určite bude krásna.Maj sa pekne.
    Rena

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Držím palce pri tom prešívaní ... lebo prvá je proste prvá a vždy bude :) tiež nostalgicky vždy mrknem na svoju prvú ....
    Ale asi máš preklep - vlizelín? Do deky vatelín, termolín ... a aby sa neposúval, niektoré baby prestehujú celú deku, bohaté prilepia dočasným lepidlom či spoja splintami a mnohé - aj ja - ju našpendlíkuju stovkou zicheriek a ide sa na to :) Ja viem, po desiatej či koľkej sa to dobre radí - ale bude to ako s taškou, po pár rokoch sa zasmeješ a vždy to bude tá jediná - prvá :) Tak ešte raz - veľa síl, odvahy, a bude to dobré :) !

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem, Marti. A jasné, že vatelín, poplietla som to. Už ju mám prešitú, zatiaľ len tak jednoducho, ale druhú už urobím tenšiu, lebo sa to lepšie prešíva, nie ako hrubý vatelín....smiech. A určite investujem do zicheriek, myslela som si, že stačia špendlíky, ale som taká dopichaná..... Aspoň môžem povedať, že ma tá deka stála pot a krv....

    OdpovedaťOdstrániť